sobota, 24 lutego 2024

„Moja przestrzeń” – książka nie tylko o drzewach i ławeczkach

 


„Moja przestrzeń” to książka, która „pisała się” przez wiele lat wędrówek i wyjazdów. Wybrałam do niej teksty opowiadające o spotkaniach z przepięknymi drzewami. Każde z nich ma w sobie to coś, co sprawia, że zatrzymuję się, oglądam uważnie i robię mnóstwo zdjęć. Potem, gdy jest to możliwe odwiedzam to drzewo, jak starego znajomego i sprawdzam jak się miewa. Czy wiatr nie uszkodził gałęzi, jak rośnie i rozkwita kolejnej wiosny. W mojej nowej książce znalazły się też napotkane po drodze ławeczki. Intrygujące i gościnne, doskonałe na chwilę odpoczynku, refleksji i rozmowy ze sobą. Zapraszam w miejsca znane z bloga: do Świnoujścia, w okolice Zielonej Góry, do nieistniejącej wioski w Karkonoszach i w wiele innych. Czytelnicy mojej pierwszej książki odnajdą tu też znajome wątki.  
„Moja przestrzeń” jest subiektywnym spojrzeniem na otaczający mnie świat, zapisem przemyśleń inspirowanych pięknem przyrody i niezwykłością miejsc, które odwiedzałam. Dzielę się nimi z każdym, kto weźmie książkę do ręki i zachęcam do poszukiwań własnej przestrzeni.
Trudno było mi wybrać drzewa i ławki spośród wielu opisanych na blogu. Zaczęłam więc od moich ulubionych oraz tych najstarszych w sporej kolekcji, która powstała przez prawie dziesięć lat prowadzenia bloga.
Wydanie książki tym razem powierzyłam jeleniogórskiemu Wydawnictwu AdRem. Bardzo dziękuję za wspaniałą współpracę; Pani Reginie Chrześcijańskiej za życzliwość, a Pani Natalii Jaskólskiej, za wyczarowanie z moich zdjęć pięknej okładki i magicznych ilustracji do tekstu.
Jestem wdzięczna mojej rodzinie, przyjaciołom i znajomym za nieustanne wsparcie w tworzeniu. Dziękuję, że jesteście. 

Zapraszam do lektury. Książka została wydana w niewielkim nakładzie i jest dostępna tylko u mnie. Zainteresowanych zakupem proszę o kontakt mailowy: maria.dolczewska@wp.pl











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz