sobota, 21 września 2024

Hradec Králové – trzecia wędrówka po mieście


Dużo zwiedziłyśmy w Hradcu i wreszcie przyszedł czas na przejażdżkę trolejbusem. Wybrałyśmy się na dworzec kolejowy. Było to ciekawe doświadczenie, bo zwykle odwiedzamy dworce gdy jedziemy  w podróż pociągiem. Tym razem nie planowałyśmy żadnej podróży. Stacja była wspaniałym dziełem architektonicznym, przykładem stylu modernistycznego, a dokładniej funkcjonalizmu. Nurt ten podporządkowywał rozwiązania techniczne i wygląd budynków ich przeznaczeniu. Niedaleko był jeszcze jeden przykład modernistycznej budowli – Kościół Najświętszego Serca Jezusowego. Zbudowano go w aby upamiętnić poległych w I wojnie światowej. Architekt ciekawie wkomponował świątynię pomiędzy dwie kamienice. Podobało mi się wnętrze tego kościoła, proste i dostojne.
Zwiedzając miasto przez kilka dni przyglądałam się różnym stylom architektury, wyszukiwałam detale, po których uczyłam się je rozpoznawać. Po tych architektonicznych atrakcjach konieczny był spacer wśród zieleni. Wcześniej odwiedziłyśmy Park Jiráska. Były jeszcze dwa godne uwagi: Park Šimkovy i Park Žižky. Pierwszy, rozległy, największy w mieście, dawał odpoczynek nad pięknie zaaranżowanymi stawami. Drugi był terenem zielonym utworzonym tuż przy murach obronnych dawnej twierdzy.
Podczas kilkudniowego wyjazdu nie sposób wszystko zwiedzić. Może będzie jeszcze jakaś okazja, aby odwiedzić to piękne miasto, które kiedyś było drugim miastem w Czechach.























 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz