piątek, 10 listopada 2017

Zielona Góra ul.Żeromskiego 17 - piękny adres


Nieczęsto mam okazję, przystanąć przy jednej z kamienic w moim mieście i przyglądać się jej uważnie. Codzienność potrafi tak sprytnie uwikłać. Chociaż wydaje mi się, że nigdzie się nie spieszę, wycieczka do miasta z aparatem to dla mnie wielkie święto. Kamienicę przy ul Żeromskiego 17 wypatrzyłam już dawno.  Należy ona do wielu secesyjnych budynków w moim mieście. Nie wiem, kiedy polubiłam secesję w architekturze. Wypatrywałam więc śladów tego stylu na budynku, przed którym stałam. Piękne łuki nad oknami, detale roślinne i inne ozdoby, nadawały ogromnej kamienicy lekkości i piękna. Ostatnio często powtarzam, że teraz tak się nie buduje, szkoda.
Szukałam informacji na temat tego domu i znalazłam bardzo ciekawy artykuł (Łącznik Zielonogórski). Okazuje się, że budynek kryje w sobie też klatkę schodową ozdobioną polichromiami. Może kiedyś będę mogła ją zobaczyć.
Zapraszam, tym razem nie na spacer, ale proponuję przystanąć przed okazałą kamienicą i spojrzeć ciekawym okiem na detale jej fasady.   
























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz