sobota, 8 maja 2021

Spacer Aleją Juliusza Słowackiego w Zielonej Górze

 


Pisałam ostatnio o niesamowitym widoku na Zieloną Górę  z Alei Juliusza Słowackiego, a przecież sama aleja jest tak interesująca, że warto nią przejść tam i z powrotem. Nie wiedziałam nikogo, kto by tak spacerował. Mało ludzi zwiedza swoje miasta. Wędrując niespiesznie z Nikosiem wzbudzałam spore zainteresowanie przechodniów. Z balkonu jednej z posesji bardzo uważnie przyglądali mi się starsi państwo. A ja chodziłam i fotografowałam, przede wszystkim drzewa. Doszłam do wniosku, że to chyba jedna z piękniejszych ulic w mieście. Rosną przy niej okazałe buki i dęby, znalazłam nawet wiąz. Poczekam aż pięknie zazieleni się i tego przystojniaka przedstawię w osobnym wpisie, zasługuje na to. Przy alei stoi przy tajemniczy dom. Tak go kiedyś nazwałam. Teraz już wiem, że jest to willa zbudowana w 1864 roku przez Friedricha Förstera, jednego z najbogatszych mieszkańców dawnej Zielonej Góry. Z wieżyczki roztacza się piękny widok na miasto i na jego okolicę.  Od willi w stronę miasta prowadzą schody. W czasach, gdy chodziłam do szkoły podstawowej była to jedna z moich tras do Hali Ludowej, gdzie w ferie, całą grupką dzieci ze szkoły, oglądaliśmy filmy. Przez wiele lat nie zaglądałam tutaj. Teraz z wielką radością przechadzałam się w towarzystwie pięknych drzew, ach jak ja to lubię.
Zapraszam na spacer, a kto nie jest z Zielonej Góry może wędrować wirtualnie oglądając moje zdjęcia. 

































3 komentarze:

  1. Przepiękne te drzewa, oby tylko jak najdłużej rosły. Intrygujący dom, czy ta wieża należy do tego domu?. I ja lubię spacerować po ulicach mego miasta. Teraz podczas pandemii często spacerowałam po uliczkach mało uczęszczanych. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecałam sobie, że jesienią wrócę w tą piękną okolicę. Wieża była tam zawsze, proszę zobaczyć jak dom wyglądał przed laty: https://polska-org.pl/530088,Zielona_Gora,Dom_nr_35.html
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Niesamowicie to wyglądało. Prywatna wieża widokowa.

      Usuń