sobota, 23 września 2017

Przedjesienny Park Piastowski w Zielonej Górze


Jest przedwiośnie, ale nie ma przedjesienni. Zawsze wymyślałam nowe słowa, jednak na blogu nie ma ich za dużo. Niech więc przedjesień zagości w Mojej przestrzeni.
Wybrałam się dziś na zakupy, na szczęście okrężną drogą, przez Park Piastowski. Słońce zachęcało do spaceru. Chciałam zobaczyć czy na drzewach pojawiają się już pierwsze żółte liście i posłuchać, czy sójki skrzeczą coś o nadchodzącej jesieni. Skrzeczały i to głośno, strasząc rudokitkę. Dawno nie byłam w tym parku, ale nie od razu pobiegłam odwiedzić swoje znajome drzewa. Przyjrzałam się najpierw pagórkowi na początku parku. Przed wojną nosił on nazwę Wzgórza Augusta. Stała tam restauracja, całkiem spora. Stare drzewa w parku pewnie pamiętają wszystkie historie związane z tym miejscem. Szkoda, że nie potrafią opowiadać. Z wielką radością powitałam nowe drzewa parkowe - młodziutkie tulipanowce, niech im się dobrze rośnie w sąsiedztwie sędziwych okazów. 

Naprzeciw tego niewielkiego wzgórza był mniejszy pagórek. Weszłam tam po niewielkich schodkach. Strzegły go dwa piękne dęby, jak prawdziwi strażnicy. 

Snułam się parkowymi alejkami. Zerknęłam na potężny buk, chyba już się pozbierał po odłamaniu jednej z gałęzi kilka lat temu. Powoli zbliżałam się do drzewa, które już kiedyś uznałam za najpiękniejsze drzewo w Zielonej Górze. Podobają mi się ogromne drzewa pomnikowe, wielkie buki, czy dęby. Jednak zupełnie zauroczył mnie niewielki grab rosnący w środkowej części lasu. Gościł on już kiedyś w mojej przestrzeni podobnie jak inne drzewa z tego pięknego parku, ale lubię wracać w te same miejsca. Zawsze znajdzie się coś nowego, intrygującego. I pewnie niedługo tu wrócę w poszukiwaniu złotych barw jesieni. 

Najpiękniejsze drzewo gościło już u mnie na blogu w wiosennej scenerii: Przez las do najpiękniejszego drzewa 















 



















8 komentarzy:

  1. Przedjesień...bardzo dobra nazwa i ciekawe zdjęcia drzew.Ostatnio zrobiłam piękną kolorową jesień (zdjęcia) na wzgórzu Augusta. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Miło czytać, że ktoś wędruje z aparatem tymi samymi ścieżkami.

      Usuń
    2. Przeczytałam teraz blog "Przez las do najpiękniejszego drzewa" i uważam, że bardzo ciekawie przedstawiasz te nasze cuda przyrody. Bardzo mi się podoba Twoje pisanie i oczywiście zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. Jeszcze raz bardzo dziękuję i zapraszam w Moją przestrzeń. Sporo tam o naszym lesie, drzewach. Jutro lub pojutrze pojawi się wpis o mieście :)

      Usuń
  2. Drzewo (zdjęcie 3 od końca) -piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To robinia akacjowa, popularnie zwana akacją, rośnie blisko liceum, przy alejce prowadzącej w stronę ul.Wyszyńskiego, setki razy tam chodziłyśmy :)

      Usuń
  3. Dendrolog Warszawa https://www.dendrolog-warszawa.pl/ - jedna z najlepszych pracowni dendrologicznych, jakie znam. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło, że odkopał Pan mój wpis sprzed pięciu lat. Dziękuję za link do pracowni. Kilka razy konsultowałam się z dendrologiem z Wrocławia, pytając o drzewa, które zauważyłam podczas moich wędrówek. I przyznam, że cały czas marzę o poszerzeniu mojej wiedzy o drzewach. Może warto zapisać się na kurs dendrologiczny. Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń