czwartek, 25 grudnia 2014

Karlovský most 15.07.2014

 Karlovský most
Latem 2014 roku odwiedziłam moje ulubione Dwie łąki. Byłam na Wielkiej Izerskiej Łące, gdzie podziwiałam dostojnie płynącą Izerę, później odwiedziłam Małą Izerską Łąkę z przepiękną wioską Jizerką. Nacieszyłam moje oczy tymi widokami, ale zostało jeszcze jedno, szczególne dla mnie miejsce - Karlovský most na Izerze, przez Polaków nazywany granicznym mostem, bo łączy polski i czeski brzeg rzeki. W ostatni dzień mojego górskiego wypoczynku  pogoda była piękna, wiec  poszłam właśnie tam. Usiadłam chwilę na kamieniu, po prawej stronie szumiała Izera, a po lewej  Jizerka głośno  płynęła po kamieniach i wpływała do Izery. Przecudny dźwięk i przepiękne miejsce, spotykają się tu moje ulubienice - dwie izerskie rzeki. Myślę też, że  właśnie tu, tak symbolicznie,  łączą się moje Dwie łąki.
Po drodze  do mostu przechodziłam koło schroniska Orle. Kiedy byłam tu  po  raz   pierwszy w latach 90, nie było zaznaczone na żadnej mapie. Tylko ludzie gór przekazywali sobie informację, że ktoś w dotychczasowym lokum żołnierzy WOP tworzy schronisko. Teraz Orle tętni życiem i jest szczególnie lubiane przez rowerzystów i narciarzy biegowych.
Ten dzień był dla mnie pełen wzruszeń. Cieszyłam się, że mogłam kolejny raz przyjechać w moje ukochane Góry Izerskie. Kiedy spełniają się marzenia warto mieć w zanadrzu następne :) Ja już mam - chciałabym zimą  odwiedzić te strony i wyruszyć na moje ulubione łąki na biegówkach. 

Orle

Orle

Granicznik

Widok na Bukovec i płynącą u podnóża Izerę

Izera

Jizerka

Jizerka


Karlovský most na Izerze

Miejsce gdzie Jizerka ( po prawej ) wpływa do Izery ( po lewej)

Bazaltowy kamyk podkradziony przez Jizerkę z Bukovca

Miejsce gdzie Jizerka wpływa do Izery.

1 komentarz: