piątek, 20 maja 2016

Cigacice wieś z widokiem na Zieloną Górę


Cigacice leżą na wschodnim brzegu Odry, 14 kilometrów od centrum Zielonej Góry. Podziwiałam je wiele razy z okien autobusu, czy samochodu. Przejeżdżałam tędy rowerem, gdy wybrałam się na wycieczkę do Trzebiechowa. Zawsze zachwycała mnie zabudowa wsi. Domy postawione na wielkiej skarpie nad rzeką. Uroku tej okolicy dodawał też piękny metalowy most. Dla mnie miłośniczki żelastwa był on wielką gratką. 
Na początku maja, przyjechałyśmy z Olą do Cigacic na spektaklu Teatru Wielkiego. Przed ucztą dla ducha. zrobiłyśmy sobie mały spacer po okolicy. Zaglądałyśmy w różne zakamarki i snułyśmy się po uliczkach, oczarowane zapachem kwitnących bzów i  widokiem na Odrę. Piękne domy ułożone, jak ja to nazwałam na kilku piętrach. Oświetlały je promienie słońca.   Z jednego z tych pięter było widać  Zieloną Górę. Czasami tak niewiele potrzeba żeby zrelaksować się, odetchnąć od codzienności. Jak zwykle z wielkim zacięciem fotografowałam przeróżne detale. Po raz kolejny zakradła się refleksja, jak pięknie kiedyś budowano. Na domach widać było zdobienia. Ich motywy nawiązywały do tradycji żeglarskich. Pamiętam jak po Odrze  żeglowało mnóstwo barek, statków i łodzi. Widziałam je  z mostów kolejowych, gdy jechałam pociągiem do babci.  Na szczęście odradza się idea pływania po Odrze. Mam nadzieję, że niedługo wrócimy z Olą do Cigacic, zobaczymy część wsi położoną po drugiej stronie szosy, przy porcie. Od jakiegoś czasu kuszą nas rejsy galarami.  



































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz