piątek, 16 marca 2018

Piękny Dąb - niezmienność w zmienności


Patrzyłam przez chwilę na wspaniałe drzewo pomnikowe i zastanawiałam się jakie imię pasowałoby dla niego i wyróżniało spośród innych dębów. Myślę, że ten dąb razem ze Staruszkiem, Najpiękniejszym Drzewem oraz Drzewem Skrzatów jest na czele mojej listy najładniejszych drzew w okolicy. Mam nadzieję, że znajdę jeszcze inne, okazałe, które dołączą do tej niezwykłej kolekcji. Wszystkie wymienione drzewa rosną na terenie Zielonej Góry. Pisałam już o nich. Nowy przystojniak rośnie w miejscu nazywanym Lasem Odrzańskim albo też Nadodrzańskim, przy drodze prowadzącej z Krępy nad Odrę. Chociaż uznany został za pomnik przyrody nie znalazłam o nim żadnej informacji. Ale nie zmartwiło mnie to jakoś szczególnie, bo o większości drzew, które mnie zachwyciły podczas wędrówek nie mam informacji. Przyglądam się im, czasem z nimi „rozmawiam” i tak powstaje opowieść. 
Piękny Dąb, to chyba dobra nazwa dla tego drzewa, wyrósł przed laty przy starorzeczu Odry. Drzewo swoim kształtem przypomina piękną lipę Lipę Ognisko rosnącą niedaleko mojego domu, ale jest dużo większe od niej. Na pewno pamięta czasy, kiedy przedwojenni mieszkańcy mojego miasta zaglądali do Lasu Odrzańskiego i okolica tętniła życiem. Teraz też, w piękny dzień, pojawiło się w lesie sporo spacerowiczów. Niektórzy uważnie spoglądali na drzewo i tak jak przedwojenni zielonogórzanie odpoczywali w bliskim kontakcie z piękną przyrodą. Lubię taką niezmienność w zmienności.














4 komentarze:

  1. Też mi się podoba to drzewo.. Miałem tę przyjemność, że miałem udział w jego ustanawianiu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie! Poproszę o jakieś informacje o nim, ile ma lat jakie wymiary. Jak ustanawia się takie pomniki? Czy można ustanowić moich ulubieńców: Drzewo Skrzatów wiąz ( Kiełpin) Staruszka grab (Zatonie) pomnikami przyrody?

      Usuń
  2. Piękny i majestatyczny . No ale to trzeba umieć dostrzec a niestety takich ludzi w naszej rzeczywistoci jest co raz mniej .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam to ogromne szczęście że wokół mnie jest sporo ludzi, którzy widzą i doceniają piękno przyrody, pięknie mnie mobilizują do wycieczek i robienia zdjęć. Pozdrawiam serdecznie. Na dodatek proszę zobaczyć w komentarzu powyżej - przyczyniają się do ustanawiania pomników przyrody, to już wielka sprawa!

      Usuń