sobota, 1 kwietnia 2017

Portrety rzek - Odra



Rzeki są piękne i dostojne. Uwielbiam przesiadywać nad górskimi strumieniami, nawet tymi najmniejszymi. Ich szum przypomina piękną muzykę. Lubię patrzeć na każdą płynącą wodę. Jest ona trochę jak czas. Nie da się jej zatrzymać. Rzeki dają też niezwykłe poczucie przestrzeni. Często gdy stoję na ich brzegu, wyobrażam sobie, że mogłabym popłynąć z nurtem, do naszego morza, a nawet jeszcze dalej. Czasem chciałabym tak oderwać się od szarej codzienności, a przynajmniej pozwolić myślom odpłynąć gdzieś daleko.    
Mieszkam w pobliżu Odry i to właśnie ona była pretekstem wielu moich wycieczek, nie tylko rowerowych. Poznałam piękne miejsca nad rzeką. Niedawno zaczęłam przeglądać zdjęcia. Znalazłam fotografie z wyjazdu za Nową Sól, gdzie blisko brzegu Odry rośnie ogromny pomnikowy wiąz. Jest on najgrubszym wiązem szypułkowym w Lasach Państwowych, muszę jeszcze raz go odwiedzić i coś o nim napisać na blogu. Inne zdjęcia Odry są z niepozornej wioski Dąbrowy, położonej niedaleko Zaboru. To miejsce pokazała mi koleżanka, towarzyszka rowerowych wojaży. Udokumentowałam też  przeprawy promowe w Milsku i Pomorsku, niezwykły sposób przedostania się na drugi brzeg rzeki. Mam piękne wspomnienia z rejsu galarem z mamą, w okolicy Cigacic. Wszystko zatrzymane na zdjęciach zrobionych telefonem: Odra, słońce chylące się ku zachodowi i mosty na rzece , piękne wspomnienia. Kiedyś na chwilę, zajrzałam do Lasu Odrzańskiego.Przed laty wypoczywali tam mieszkańcy przedwojennej Zielonej Góry. Teraz Las jest trochę niedoceniony, ale równie piękny. Wiele razy spacerowałam wałami wzdłuż rzeki. Patrzyłam na wodę nasłuchiwałam odgłosy ptaków i przyglądałam się drzewom rosnącym niedaleko brzegu. Wiem, że na pewno nie raz jeszcze wrócę w te piękne zakamarki. Lubię wracać w te same miejsca. Rzeki i strumienie mają ważne miejsce w Mojej przestrzeni dlatego postanowiłam opisywać je, tworząc ich słowne portrety.


Zdjęcie tytułowe: widok na Odrę - wycieczka galarem - wrzesień 2012 rok


Odra za Nową Solą w 2010 roku 
Odra za Nową Solą w 2010 roku 


Odra za Nową Solą w 2010 roku 
Odra w Nowej Soli w 2010 roku
Odra w Nowej Soli w 2010 roku
Odra w Nowej Soli w 2010 roku
Dąbrowa 2008 rok
Dąbrowa 2008 rok
Dąbrowa 2008 rok
Dąbrowa 2008 rok
Przeprawa promowa w Pomorsku 2010 rok
Przeprawa promowa w Pomorsku 2010 rok
Przeprawa promowa w Pomorsku 2010 rok
Przeprawa promowa w Milsku 2011 rok
Przeprawa promowa w Milsku 2011 rok
Przeprawa promowa w Milsku 2011 rok
Przeprawa promowa w Milsku 2011 rok 
Przeprawa promowa w Milsku 2011 rok
Przeprawa promowa w Milsku 2011 rok
Przeprawa promowa w Milsku 2011 rok

Kilka zdjęć z wycieczki galarem po Odrze w 2012 roku






Las Odrzański 2010 rok
Las Odrzański 2010 rok
Las Odrzański 2010 rok
Spacer po wałach 2015 rok
Spacer po wałach 2015 rok
Spacer po wałach 2015 rok
Spacer po wałach 2015 rok
Spacer po wałach 2015 rok
Spacer po wałach 2015 rok
Spacer po wałach 2015 rok
Spacer po wałach 2015 rok
Cigacice 2016 rok
Cigacice 2016 rok
Cigacice 2016 rok
Cigacice 2016 rok


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz