wtorek, 10 listopada 2015

Boczne uliczki i zakamarki Zielonej Góry - część 1


Rzadko zwiedzam Zieloną Górę, w której urodziłam się i mieszkam, z „małą przerwą”, ponad czterdzieści lat. Przywilej podziwiania, przyglądania się mają inne miejscowości. „U siebie” wychodzę z domu, aby coś kupić, czy też załatwić. Czasem  wręcz uciekam do lasu, jak najdalej od miasta. Szybko i na skróty, taka najczęściej jest codzienna wędrówka w ważnych sprawach. Nie daję sobie czasu na spacer dłuższą drogą.
Jednak pewnego dnia, kilka tygodni temu, coś się zmieniło. Wybrałam się po chleb, herbatę, ulicę Fabryczną, portal na domu, kilka drzew i może coś jeszcze. Przyznam, że zakupy były udane. Zwyczajny wtorek stał się przez to niezwykłym dniem, namiastką weekendu, wakacyjnego zwiedzania. Szybciutko dogadałam się ze sobą, że następnego dnia pójdę po sery i parówki, ulice: Strzelecką i Sienkiewicza, będzie trochę dookoła, ale to drobiazg.
Dzień zrobił się krótki i światło po południu nie było już takie przyjazne, może dzięki temu zdjęcia nabrały innego klimatu. Tak powstała mała sesja fotograficzna miejsc, które od jakiegoś czasu bardzo intrygowały mnie. Oczywiście nie zabrakło portretów drzew, ale one zasługują na osobny wpis na moim blogu. 
Zdjęcie tytułowe - ul. Strzelecka, poniżej ul. Ogrodowa.


Ul. Fabryczna 






Ul. Przemysłowa




Ul.Tylna




Figura na terenie przedszkola przy ul. Sikorskiego


Drzewa na terenie budynku Szkoły Myślenia Twórczego ul. Sowińskiego




Ul. Sikorskiego 




Willa dawnych właścicieli browaru ul. Kożuchowska 



Willa Hermanna Suckera - ul. Sienkiewicza







Willa Friedricha Suckera - ul. Sienkiewicza 





Drzwi do budynku przy ul. Sienkiewicza, a poniżej widok na rondo i ul.Sienkiewicza



Dom na rogu ul. Strzeleckiej i ul. Sienkiewicza





Ul. Strzelecka 





6 komentarzy:

  1. Piękna wirtyalna wycieczka.W Zielonej Górze byłem tylko raz 1979 roku na przepustce z jednostki wojskowej w Gubinie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam na kolejne wycieczki. Postaram się znaleźć trochę czasu na zwiedzanie swojego miasta :)

      Usuń
  2. Pełny SZACUN Mario. Nigdy nie zastanawiałem się że wokół siebie, w swoim mieście można znaleźć tyle ciekawych miejsc jak TY TO uczyniłaś. Teraz zacznę inaczej patrzeć na moje SKO - dzięki TOBIE. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam. Na pewno znajdziesz w Skarżysku dużo ciekawych miejsc.

      Usuń
  3. Super zdjęcia - brakuje mi tylko opisów, bo sama nie wszystkie miejsca kojarzę mimo 30 lat zamieszkiwania w Zielonej Górze.

    OdpowiedzUsuń