niedziela, 2 sierpnia 2015

Skansen pełen pięknych wrażeń

Chałupa z Zajączka

    Kiedy pomyślałam, że wreszcie pora wyruszyć na małą wycieczkę rowerową, pierwszym miejscem jakie przyszło mi do głowy był skansen. Wiedziałam, czeka tam na mnie dużo niesamowitych wrażeń. Piękne stare domy zwabiły mnie kolejny raz. Zrobiłam im już mnóstwo zdjęć, ale widocznie za mało. Moje ulubione „przysłupy” doskonale prezentowały się w promieniach słońca. Chodziłam i podziwiałam, zaglądałam we wszystkie zakamarki. Dzisiaj  nieco uważniej przyglądałam się drewnianym rzeźbom. Pierwsze przedstawiały różne postacie i  stały przy wejściu, niedaleko kasy i łowiska. Miałam wrażenie, że wyszły na główną drogę by witać przychodzących gości. Kawałek dalej były kapliczki i świątki, a obok nich „Wesoła Gromadka”, którą już kiedyś pokazałam.
W tej pięknej scenerii zabytkowych domów oraz rzeźb nawiązujących do sztuki ludowej, zagościła na jakiś czas wystawa niezwykłego malarstwa. Po raz kolejny w tym tygodniu mogłam obejrzeć prace Sylwii Gromackiej-Staśko. Oczarowały mnie kolorami i bajkową tematyką. Rozsiadłam się na jednej z ławek w sali, gdzie wisiały barwne obrazy. Będzie więc kolejna „stylowa ławeczka” i może trochę więcej o malarstwie naiwnym, którego przedstawicielką jest autorka ekspozycji.





Dom z Potrzebowa

Dom z Potrzebowa

Chałupa z Marcinowa

Chałupa z Marcinowa

Chałupa z Marcinowa

Chałupa z Jasionowa

Dzwonnica  z Węgrzynic 

Zaproszenie na wystawę 
Obrazy Sylwii Gromackiej-Staśko



4 komentarze:

  1. Piękne miejsce. Pyszne te chałupki, i rzeźby też. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za każdym razem przypominają mi te, które widziałam na Pogórzu Izerskim. To chyba tam zaraziłam się tymi "przysłupami" i tak mi już zostało. :)

      Usuń
  2. Piękne miejsce. Mogłabym godzinami siedzieć na ławeczce w tej krainie łagodności, ciszy i spokoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, ławeczek w skansenie jest sporo, a "stylowe" znalazłam ze cztery i niedługo zaproszę Cię żebyś rozgościła się na nich :)

      Usuń