piątek, 17 marca 2017

Wizyta u Anioła Stróża w Brzeźnicy 20.09.2009


Wyciągam „z szuflady” zdjęcia i przypominam sobie moje rowerowe wycieczki sprzed lat. Oglądam piękne okolice Zielonej Góry i powraca garść przeróżnych wspomnień.
Pamiętam, że podczas jednej z wycieczek zaintrygowała mnie rzeźba Anioła na budynku plebani w Brzeźnicy. Lubię wracać w te same miejsca, aby dokładniej im się przyjrzeć. W kolejny piękną niedzielę pojechałam więc do Anioła Stróża umieszczonego nad drzwiami plebanii. Często rozmawiam ze spotkanymi aniołami, tego też poprosiłam o wsparcie w kilku sprawach. Niełatwe to było zadanie, ale po latach widzę, że doskonale się z niego wywiązał.   
Przy okazji tej wycieczki zobaczyłam wiele pięknych miejsc w okolicy. Przed Brzeźnicą rosły wierzby, wspaniałe jak u Edwarda Hartwiga. Nie ma ich zbyt dużo w mojej okolicy, wiec przez chwilę cieszyłam oczy ich widokiem. Przejeżdżałam przez Przybymierz i nie mogłam powstrzymać się, aby nie zajrzeć na stary cmentarz. Znalazłam tam przepiękny stary krzyż. W Kotowicach był krzyż pokutny. Z tej niepozornej wioski, przy pięknej pogodzie, roztacza się wspaniały widok na sporą część Wału Zielonogórskiego. Gdzieś tutaj kończą się malownicze Wzgórza Dalkowskie. Opuszczałam je zjeżdżając w dół i w dół aż do Niwisk. Tam podziwiałam piękny kościół zbudowany z kamienia i rudy darniowej. Do Niwisk zaglądałam jeszcze kilka razy, może kiedyś znów o nich napiszę. Nieco dalej w Pielicach mogłam wreszcie sfotografować mój ulubiony mur. Ten fragment starej stodoły z kamienia i rudy darniowej zachwycał mnie do dawna. Piękne były te moje niedzielne wycieczki czasem sama nie mogłam uwierzyć, że tak daleko zajechałam. 

zdjęcie tytułowe: Wejście do kościoła w Brzeźnicy
Kościół pod wezwaniem św. Marcina w Wichowie
Piękne wierzby przed Brzeźnicą 

Kościół pod wezwaniem św. Marii Magdaleny w Brzeźnicy




Anioł Stróż nad drzwiami plebani w Brzeźnicy

Most na Brzeźniczance przepływającej przez Brzeźnicę

Na starym cmentarzu w Przybymierzu

Kościół w Przybymierzu
Jabłoń przed Kotowicami
Kotowice


Wejście na teren dawnego cmentarza w Kotowicach 


Krzyż pokutny - Kotowice 
Kościół w Niwiskach


Mur starej stodoły w Pielicach
Mur starej stodoły w Pielicach
Czarna Struga koło Pielic
Dzwonnica w Jeleniowie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz