piątek, 12 lutego 2016

Magia wierszy Bogumiły Hajdasz

Bogumiła Hajdasz 
 Poezja jest magią. Kilka wyrazów, dosłownie w kilku linijkach, a jakże pięknie wyrażają niewypowiedzianą myśl. Taką, która mieszka gdzieś w środku i od dawna kołacze się, tłucze, coś woła, ale ja nie potrafię jej wypowiedzieć. Dzisiaj oczarowały mnie słowa Pani Bogumiły, jej „myśli umiłowane”. Zarażały pogodą ducha, optymizmem, ale przede wszystkim przekorą w układaniu się z niełatwą codziennością. Nie walką, ale właśnie przekorą, taką trochę psotną, momentami zabawną. Wiersze, a w przerwach  śpiew i dźwięki gitar znajomych autorki, wypełniały przytulną salę biblioteki w Świdnicy. Spotkanie było piękne, ciepłe i wzruszające. Nie da się opisać poezji, którą dzisiaj słyszałam, tak jak nie da się wystarczająco pięknie opowiedzieć o krajobrazie, który zachwyca, czy też o płynącej rzece. Ważne jest to, że wiersze pozostawiły we mnie ślad. W mojej przestrzeni zagościły „Myśli me umiłowane” Bogumiły Hajdasz, za które bardzo dziękuję. 

Z Panią Bożeną kierowniczką biblioteki
Pan Piotr śpiewa i gra na gitarze 
Pani Marianna została poproszona o przeczytanie wiersza 
Autorka w swoim żywiole 
Z Panią Bożeną i Panem Maciejem 
Z Panią  Bożeną
Grafiki komputerowe Bogumiły Hajdasz 


6 komentarzy:

  1. A ja tak kocham być kochaną, i przy tym trzeźwość mieć umysłu.
    A ja tak pragnę być spragnioną i wdzięczyć się do wszystkich przysłów, które mądrością są narodu i cudem wszystkich naszych zmysłów. Z wielka atencją kłaniam się i dziękuję Mario.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo i czekam na kolejne spotkanie z magiczną poezją :)

      Usuń
  2. Jestem pod wrazeniem. Doczekałaś sie spotkania Mario? Spotkanie w Droszkowie było także dla mnie spotkaniem z magiczną poezją KTÓRĄ dopiero odkrywam. Pamietasz Mario o obietnicy? Usmiecham sie równiez do Bogusi o dedykację? POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak drugie było w Cafe Poesis - w czerwcu tego roku. Tomik wierszy dla Ciebie jest już uszykowany, ale ciągle u autorki. Gdy go odbiorę poproszę o stosowną dedykację i wyślę go do Ciebie. Również pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witajcie wszystkie dobre duchy w "Przestrzeni Marysi ". Trudno było zasiąść i znaleźć czułe miejsce na ławeczkach, które tak zawzięcie fotografowałaś. Jeszcze trudniej odnaleźć Cię w tej przecudnej przestrzeni wycieczek rowerowych, wśród Twoich serdecznych przyjaciół. Dziękuje Ci, że pozwoliłaś mi tam wejść ze swoją poezją, z moją cierpliwością i niecierpliwością, z moim smutkiem i śmiechem, z moją lekkością i bagażem życia w plecaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę uwierzyć, że to już minęły dwa lata naszej znajomości. Cieszę się że rozgościłaś się w tej mojej przestrzeni. Zapraszam na kolejne wspólne wędrówki :)

      Usuń