czwartek, 13 września 2018

Prawie jak nad morzem - wydmy śródlądowe w Bojadłach



Słyszałam tych wydmach kilka lat temu i bardzo mnie zaintrygowały. Latem podczas wizyty w pałacu w Bojadałch miałam okazję zobaczyć je na własne oczy. Od 2002 roku są użytkiem ekologicznym o nazwie „Cypel” i podlegają ochronie. Wydmy kojarzą mi się z wakacjami nad Bałtykiem, ale też z pustynią. Niesamowite, że mogłam podziwiać je w niedużej wiosce położonej kilkaset kilometrów od morza, tuż obok zabudowań. Gdyby nie tablica postawiona przy drodze, mogłabym je po prostu przegapić. Były niewielkie, więc jeżeli przyszła mi na myśl pustynia to taka zminiaturyzowana. Zrobiłam kilka kroków w lewo od drogi i znalazłam się w innym świecie. Patrzyłam na mały pagórek złocący się ziarnami piasku, porośnięty skarłowaciałymi sosnami i bardzo skąpą roślinnością. Ponad wydmami po niebieskim niebie płynęły puszyste obłoki. Widok niezwykły. Warto zobaczyć tę ciekawostkę przyrodniczą położoną niedaleko od Zielonej Góry. Myślę, że niewiele osób wie o niej.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz